Związek spółek wodnych
Używanie produktu

Używanie produktu

Jeśli obecnie sprzedajesz swój produkt na rynku, potrzebna ci jest wiedza o tym, kto go kupuje. Potrzebna ci wiedza o tym, jak często twoi obecni klienci kupują produkt oraz czy mogliby go kupić jeszcze więcej. Wiedząc kto kupuje twój produkt lub usługę, oczywiście wiesz także, kto go nie kupuje – informacja ta będzie przydatna w momencie, gdj^byś chciał skupić wysiłki sprzedaży na konsumentach, którzy nie są użytkownikami twego produktu czy usługi. Jeśli całkowicie nasyciłeś grupę obecnych użytkowników i nie jesteś w stanie ich skłonić do kolejnego zakupu twego produktu, możesz odnaleźć inną, najbardziej obiecującą w tych warunkach grupę potencjalnych nabywców, i na niej skoncentrować swe wysiłki. Na przykład w Ameryce w połowie lat osiemdziesiątych firma Frito-Lay, sprzedająca bardzo popularne chipsy Doritos, koncentrowała swe wysiłki na rynku nastolatków oferując im jeden rodzaj chipsów: Doritos z ostrym serem Nacho. Z badań rynku Frito-Lay dowiedziała się, że osoby w tym wieku zjadały tyle chipsów, iż bardzo trudno byłoby je skłonić do kupowania jeszcze jednego, nowego gatunku. Jednakże, gdy młodzi ludzie kończyli 18 lat, masowo przestawali kupować chipsy. Osoby, które w dzieciństwie przepadały za chipsami Doritos, po osiągnięciu pełnoletności nie lubiły smaku i zapachu sera Nacho, ani zabarwionych na pomarańczowo palców.

Pozostałe wpisy o biznesie oraz finansach:

About the author

Related Posts